söndag 5 oktober 2008

Plugg

Idag har jag pluggat ovanligt mycket. Det var inte riktigt meningen
att det skulle bli så mycket, men om man skjuter upp det en hel vecka så blir
det oftast så när man har prov dagen efter. Då sitter man där o pluggar o
förstår igentligen inte vad det är man sysslar med och får den briljanta idén
att ta en chokladboll och lite cola. Detta slutade med en sockerkick som gjorde
mig superpigg... dock bara i 10 minuter. Sen var jag helt död, men som tur var
så fick Camilla med mig på Wic-match som slutade 6-2 till Wic :)
När man sedan kom hem från matchen så kände jag en
ångerfull tanke. Vafan gjorde jag på Wic-matchen? Så bra var den inte, och detta kommer att resultera till ett sämre resultat imorgon på provet.
För de som vill veta så är det medicinsk grundkurs som
hela inlägget handlar om. Det är inte sådär roligt då man inte förstår hälften
av det man läser. Liksom vem vill veta något om hur en bakterie är
uppbyggd, och att under gynnsamma förhållanden kan den mångdubbla sig på bara en timma. Hur kul är det på en skala?
Så nu har man suttit här och läst massor om bakterier, virus
och svampar. Superkul!

Inga kommentarer: